Translate

2012. augusztus 15., szerda

Reklamáló ülőalkalmatosságaink, avagy a székeink batikolása

Képzelt "riport" étkezőszékeink egyikével

- Most tényleg minket így hagysz? Félig-meddig pucéran? - kérdezte a főszóló.
- De hát évek óta így vagytok. - próbáltam mentegetőzni.
- Csak azért, mert anno az ülepünknél kisebb plasztikai műtétre volt szükség, még nem kéne mindenki figyelmét felhívni rá. Ráadásul a legkényesebb testrészünk! Mégiscsak kaphatna valami "takarást"!
- Csak halkan megjegyezném, hogy az nem kisebb korrekció volt, hanem komplett csere! Egyébként milyen színű "fedésre" gondoltatok?
- Hát az asztal lába tetszik nekünk! Az egy jó szín! És ha már a fal csíkos mögöttünk, akkor nem lehetne azt nálunk is megoldani?
- Örülök, hogy így figyeltek a részletekre. - válaszoltam - Amúgy vízszintes vagy függőleges csíkozásra gondoltatok?
- Hát... inkább úgy körbe-körbe! Sőt, legyen olyan batikolt hatású mint amilyenre az ékszertartó baba ruháját csináltad.

Színátmenetes mi? Ezek a székek feladták nekem a leckét!

Inspirációnak itt van még egy pár bútor, akik szintén kisebb fejtörést okozhattak tulajdonosaiknak:

diy ombre furniture
forrás 
forrás
forrás


Most pedig lássuk, hogyan alakultak át a mi reklamáló székeink:

1. Az alap így nézett ki. Alaposan letisztítottam, majd jött a festés.

Az ülőrész évekkel ezelőtt ki lett
cserélve, és azóta sem lett lekezelve
a nyers fa. 

2. Kívülről befelé haladtam. Az alapszín a doboza szerint levendulaszín, de inkább zöldes beütése van mint kékes. Minden sáv egyre világosabb befelé haladva, ezért egyre több fehér színű lazúrt öntöttem az alapszínhez. Az első kört körülbelül 5 cm széles sávban festettem fel ecsettel az ülőrész szélétől. A második csíknál már a fedő személyében segítségre találtam. Az a jó a batikolt hatású festésben, hogy a kontúrokra nem kell ügyelni. Viszont figyelni kell, hogy amikor a fedőt leemeljük, akkor a kerülete alatt összegyűlt festéket el kell maszatolni, mert különben száradás után nem lesz szép egyenletes a felület.




3. A 3. sáv felfestéséhez szintén egy fedőt használtam. Pontosabban egy üvegedény fedelét.  A legbelső körlapot pedig ugyancsak szabad kézzel festettem be, akárcsak a legelsőt.




4. Végül a székek végső formája:

Batikolt festésű szék

5. Előtte és utána kép, hogy még inkább érzékeljük a különbséget :)







Ui.: Székeink azóta csendben vannak, valószínűleg elégedettek magukkal. Legalábbis én velük igen. Remélem nektek is tetszenek :)



16 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki! Teszik ez az összhang is: csíkos fal, színben passzoló üveg dekorációnak (vagy van szerepe?) és most batikolt szék. A többi szobának is van ilyen színkoncepciója?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a kéket, úgyhogy minden szobában van valami olyan darab, amin fellelhető. Egyébként a gyerekszobát kivéve mindenhol 2-4 szín árnyalati uralkodnak. Majd apránként azokat is megmutatom.
      Az üvegek tényleg csak dekorációk, de van ott egy aloe vera is, ami lemaradt a képről. Annak már van funkciója is :) Láttam, neked is van belőle :))

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Igen, nem is kevés - Ami voltam :)

      Törlés
  2. Szuper lett a szék, nem lehetett könnyű elkészíteni. Anyuék padlásán is árválkodik néhány épp ilyen, a nyaralónkba lehet hogy én is átvarázsolom őket ilyenné, vagy hasonlóvá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Egyébként nem egy bonyolult feladat. Ha bármiben kell segítség, akkor nyugodtan írjál, a végeredményről pedig küld egy képet :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik, én is szeretem a kék színt! Szépen megcsináltad, és legfőképp nagyon ötletes!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Adél! Örülök, hogy neked is tetszik :)

      Törlés
  4. I love it! Great idea. Thank you for sharing. Visiting from The Brambleberry. Would love it if you would share this at my Make it Pretty Monday party at The Dedicated House. http://thededicatedhouse.blogspot.com/2012/09/make-it-pretty-monday-week-13.html Hope to see you at the bash! Toodles, Kathryn @TheDedicatedHouse

    VálaszTörlés
  5. Thank you for sharing this at my Make it Pretty Monday party! This week's party is now open. Hope to see your prettiness again! Toodles, Kathryn @TheDedicatedHouse

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper! Már régebb óta agyalok egy ilyen átmenetes széken, mert ugye még egy 4. nekünk is kéne :D csak én függőlegesen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen :)! Annyira nem hosszadalmas feladat, főként egy szék esetén, de lehet, hogy a nagy pocid kissé bonyolultabbá tenné a feladatot. :) Kíváncsian várom, hogy milyen lesz a tiétek!

      Törlés
    2. Hihi, én most csak egy nagyobb projektbe vagyok hajlandó belekezdeni: szülésnek hívják :D
      De még az áhított szék sem a miénk, úgyhogy nincs is mit halogatni :P.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...