Translate

2013. április 30., kedd

Amikor kerek (alattunk) a világ - avagy csináld magad szőnyegek

Most lehull a lepel! Elárulom, hogy mire kellett volna a 100 méter kötél (azóta tudom, hogy még többre lett volna szükség). Igen, volna, mert végül lemondtam róla. Azt a fránya kenderkötelet sem adják olcsón.
De kezdjük az elején!

I. terv:

Alternate View
Ez itt álmaim szőnyege. Annyira jól mutatna az előszobánkban egy csöppet kisebb változatban (egészen pontosan 130 cm-es kivitelben). 
Aztán jött az ötlet, hogy ez megvalósítható lenne kötélből is csiga formában feltekerve, de... (ezt már tudjuk). 


II. terv:

A II. ötlet anyukám érdeme lett volna (ha elkészül). Mert ő tud horgolni, és aranyos, és drága....
Mert a vastag spárga jóval olcsóbb mint a kötél.
Aztán úgy 40 cm-es átmérőnél elkezdett behullámosodni a "szőnyeg".
A II. ötlet ezennel törölve. 



III. terv:


Szimpla fonalból horgolva.
Ez csak egy röpke gondolat volt, mert egy 130 cm-es kivitelben szintén nem olcsó, másrészt a nyers változat vonzott. 
A képen látható szőnyeg elkészítése  itt olvasható.



IV. terv:

Anyagból font változat. Ez aztán tényleg olcsó és egyszerű! 
Nem kell hozzá szakértelem, horgolni tudás. 
De akkor nem lenne spárga vagy kötél vagy csuhé vagy kender vagy pálmalevél, stb. 
De annyira nekem való munka! :)
Képes leírása ezen a linken található.


V. terv:

Photobucket
Annyira jók a színei! Pólókból készítve (leírása itt). 
Elvetve a IV-nél felsorolt okok miatt. 
Aki viszont kedvet kapott hozzá, az alábbi linken videó is található.


VI. terv: A befutó! :) Végül kitaláltam egy megoldást, ami nem drága és a nyers szín dominál benne. Jelenleg dolgozom az ügyön. Ha minden jól megy, akkor a héten elkészül. :)




+ ráadás: 

Laura szőnyegét nem hagyhattam ki (aki ránéz a képre, tudja miért).
Bár nekem nagyobbra van szükségem, de hátha másnak... :)



23 megjegyzés:

  1. :) Hát ez tök jó! A legtöbbet ezek közül, már én is elmentettem a pinterestre, gyűjtöm egy ideje a kinyűtt, szakadt, elnyűtt pólókat, és van hullahopp karikám is! Engem legjobban szintén az utolsó, és az azt megelőző kettő fogott meg. Én valószínűleg a fonottat fogom elkészíteni majd egyszer, ha kész a ház meg lesz elég póló anyagom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elárulom a titkot: egy része az én szőnyegemnek is fonott lesz. :)

      Törlés
  2. Nagyon tuti!!! Mondjuk Jelly Rolls-ból nem csinálnám, de anyagmaradékokból ok. ;) A horgolt is klassz (tényleg hullámos lesz?), meg persze mindegyik! Szerintem a kislányomat ráuszítom a hullahopp karikára - nagyon szereti az efféle mókákat!
    Nagyon köszönöm az ötleteket!
    Szép napot,
    Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Spárgából horgolva igen. Egyéb tapasztalat nincs. Bár a kék horgolású (3. kép) szőnyeget elnézve, az is kicsit hullámosodik. Laurának nagyon jó a hulahoppos leírása, úgyhogy kislánykádnak hajrá! :)

      Törlés
  3. Nagyon klasszak, kíváncsian várom, hogy végül milyen lesz a szőnyeged. Spárgával egyébként nagyon nehéz horgolni - nem rég próbáltam - nem csúszik mint a fonalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Izgulok nagyon a szőnyeg miatt, hogy hogy fog sikerülni. Remélem a héten elkészülök vele!
      Igen, anyukám is megszenvedett a spárgás változattal (már amíg eljutott vele).

      Törlés
  4. Hú az utolsó előtti nagyon szép,valami jó nehéz kötelet kéne behorgolni,akkor tuti nem göndörödne fel ,de még mozdítani is nehezebb volna :D.

    VálaszTörlés
  5. Látom az a befutó :D,bocsánat először a képeket néztem meg :D,akkor nagyon várjuk a végeredményt.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz benne póló is! :) Tegnap festettem épp, mert csak fehérek voltak, de így meg olyan színek lesznek, amelyeket megálmodtam. Már alig várom, hogy nekiálljak, csak még mellette van ezer dolog. Pedig már annyira szeretném elkezdeni!

      Törlés
  6. :D ezt már nem lehet bírni épp ésszel.Muszáj szelektálnom miket akarok én is elkészíteni,mert csak gyűjtögetek és azt veszem észre,h már alig férünk el :D.Olyan jókat raksz ki.Pont szőnyeg dilemmában szenvedek,mert ami van a keskeny előszobánkban annak a gumis alja tök jól elvált a felsőrésztől :D,de nem mondom honnan vettük,mert azért vannak ott szuper szőnyegek is csak nem az én pénztárcámnak.Igaz ez sem lesz egy olcsó szőnyeg,de mivel saját magad készíted örömöd is telik benne és az minden pénzt megér.Nem beszélve arról,hogy ha saját kézzel készítesz addig sem gondolsz semmi negatívra. Ja és igazából csak a munkadíjat nem számoljuk bele szóval azért nekünk tök olcsó lesz :D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes egyetértés: alkotás + olcsóbb = öröm (nekem és a pénztárcámnak) :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...