Translate

2013. június 18., kedd

Ágyazásra fel!

Figyelem! Minden erre tévedő asztalos, profi szinten tevékenykedő hobbi barkácsolós meneküljön, ne olvassa tovább az alább közölteket, csak saját felelősségre! 

Ugyanis mi nem vagyunk profik. 
Nincsenek profi szerszámaink. 
Viszont ágykészítésre adtuk a fejünket. 
Közben metált kellett hallgatnom (Ő kemény fiú. Csak a zenét illetően). 
Jó érzés metálra kopácsolni. 
Csak mértéket kell szabni neki. 
Nehogy az építésből rombolás legyen. 
Azaz nehogy a deszkákból tűzifa legyen.
Anyukám örült volna neki.
Kisebbik Picinykém nem.
Szóval kapott egy új ágyat. :)

Az egész azzal kezdődött, hogy anyukám belém plántálta az emeletes ágyak iránti ellenszenvét. Mert úgy nem lehet megölelni a fent nyugovóra térő csemetét. Ezzel meggyőzött. A gyerkőcök szobája viszont nem mondható nagynak, de aludni mégis kell annak a fejlődésben lévő csöppségnek valahol. Eddig ezt rácsos ágyban tette. Hamarosan pedig átköltözik a Nagyobbik fekhelye alá tolható ágyikójába. Azt mi fabrikáltuk. :)

Hozzávalók: 2 db 165 cm*20 cm-es deszka (mi 2m-es obis polcot vettünk), 
2 db 80.5 cm*20 cm-es deszka (szintén obis polcból)
2db 77 cm*3 cm-es párnafa (1,8 cm vastagságú)
2db 161 cm*3 cm-es párnafa (1,8 cm vastagságú)
4 db görgő
L vasak (a képen nem láthatók).


A párnafákat felcsavaroztuk a fenti széltől (ahogy a képen áll a deszka) 9,5 cm-re, 
a jobb ill. bal oldalától (tehát a 20cm-es szélektől)
pedig 2-2 cm-re. 




Utána L-vassal összeillesztettük a szögeket. 
De vannak kifejezetten erre a célra gyártott ágyvasalatok is. (Köszi Helga a tippet! :)



Aztán Ő fogott egy rakat L-vasat, és felfúrta őket a képek szerint. :)
(Ennél a résznél én inkább elmentem plafont festeni.) 
Miután a görgők a saját tengelyük körül forognak, ezért nem lehetett közvetlenül a szélekhez tenni.
Ennél fogva 10 cm * 10 cm-es  fadarabokra lettek felerősítve. 
Ez a falap alulról és felülről is L-vasakkal van az ágyhoz rögzítve. 
Ahogy Ő mondá: Lassan több az ágyban a vas, mint a fa. :)


Utána az ágyat lekezeltem antik páccal. 
Nem az a művelet látható a képen.
35 fokban Kisebbik Picinykém a Mikulásról olvas.
Nincsenek nagy elvárásai az ágyával kapcsolatban.
Egy keret, és elalszik a földön. :))


Rendes szülő vagyok, kapott egy ágyrácsot (egészen pontosan ezt).


És egy matracot is. :)


Először a Mr. Bean mackója próbálhatta ki. 

Aztán Kisebbik Picinykém is birtokba vette. 
A természetes arcformája nem ilyen. 
Csak szeret pofákat vágni mint az édes, jó anyukája. :)


No és mi lett a sztori vége? Hogy az ember hiába számolja át több tucatszor, hogy miből mekkora kell, ha aztán a végén mégsem úgy sikerül. Ugyanis Kisebbik Picinykém ágya nem fért be Nagyobbik Picinykém fekhelye alá. Szóval a történetnek nincs vége. Folytatás következik!
Aggodalomra azért nincs ok, a problémát megoldottam! :)
A megoldókulcs ezen a linken olvasható. :)

Mindenkinek szép napot és jó alkotást kívánok!


19 megjegyzés:

  1. L-vas rulez!!! :D most, hogy összeeresztitek őket, nem féltek, hogy elkezdenek bandázni este?

    nálunk emeletes ágy lesz, a puszilgatás-ölelgetést majd felmászás előtt oldjuk meg, ha egyáltalán még igényt tart rá a hepciás uraság...úgyis az esti mesemaraton a szülői hálóban zajlik. Ha egyszerre tesszük le őket, az éjfélig tartó karattyolás és sikongatás boritékolható, ami csak az első órában vicces....:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz a két ágy között 35 cm távolság. :)) Egyébként nem csak a bandázástól félek, hanem a kijárkálásoktól is. Mondjuk a verbális bandázás már korábban elkezdődött, de a rácsos ágy többet nem engedélyezett. Hát majd meglátjuk. :)

      Törlés
  2. Megaszupertuti ügyesek vagytok!!!!! Lehidalok! Ennyire egyszerü és ötletes megoldást! Persze nekem nem egyszerü, az asztalos mesterséget viszont jó lenne kitanulni ;)
    Nálunk a három csibe, amig egy szobában aludtak - szóval nagyobbik csibe pubertálódása elött -, mindhárom ágy egymás mellett állt, mint Hófehérke törpéi ;))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meganagyon köszönjük a dicséretet. :) Mondjuk ha asztalos lennék, akkor valószínűleg nem szerepelne ennyi L-vas a történetben. :)
      Nekem annyira tetszik, amikor az ágyak egymás mellett vannak. A végén egy-egy ládikó. Tiszta Meseország! Ha lenne elég helyünk, akkor biztos mi is úgy oldottuk volna meg. :)

      Törlés
  3. Szia!

    Lehet ám kapni kifejezetten ágyvasalatot is az L vas helyett, az se bonyolultabb, viszont sokkal stabilabb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Helga a tippet! Bele is írom a bejegyzésbe. Ha nem kellene az egész ágyat szétszedni hozzá, akkor még ki is cserélném. De így bízom az L-vasakban. :) Mondjuk mi valószínűleg egy házat is L-vasakból építenénk fel. :))

      Törlés
  4. Nekem a bolti ágyam is majdnem ilyen. ;) Csak a fej és a lábvég díszes. Kíváncsi vagyok, hogy játszod majd be a másik ágy alá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, már hiányoztál! :) Délelőtt fotóztam, holnap posztolom, hogy miként került be a Nagyobbik ágya alá. :))
      Ja, és köszi a megnyugtatást, hogy látszatra egy boltinál sem rosszabb. :)

      Törlés
  5. Örülök, hogy hiányoztam. Mármint nem úgy... De jó érzés. :))) Egyébként szerintem tényleg szépen raktátok össze. Bár nem kétlem, hogy azért rendesen utána is jártál.

    VálaszTörlés
  6. Na végre van időm hozzászólni eme remekhez! Nagyon jó lett!!!! :) Roppant ügyes vagy! :) azt meg szabad kérdezni, hogy kb mennyiből hozható ki egy ilyen ágy? :)
    És a kislányod, meg a mese a mikulásról...:D Nálunk a szomszéd kiskrapek (2 éves) hétvégén a 40 fokban kb fél óráig skandálta a kapujuknál állva, hogy "Én vagyok a MIKULÁS! Engedjetek be!". Jól elvolt, én meg röhögtem a kertünkben, miközben szakadt rólam a víz, és a te lánykád jutott eszembe! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ditti! Köszönöm! :) Én is ki akartam már számolni, így legalább végre megtettem a kedvedért :) A fenyőpolcokból mi 3*2m-eseket vettünk (3*1600Ft), a párnafákból szintén (3*300Ft). görgők (4*600Ft). Az össz. 8100Ft (már ha jól számolok fejben korán reggel :)) Ehhez még hozzájöttek az L-vasak. Azok voltak itthon, így nem vagyok tisztában az árakkal. De úgy gondolom, hogy nem túl nagy összeg. Erre még jön az ágyrács és a matrac, de ezt a boltban is külön meg kell venni. Ja, és a deszkákból maradt kb. 3*40cm-es darab, amiből még polcot is ki lehet hozni. :)
      A szomszéd kiskrapekes történet nagyon cuki! Egyébként a kánikulában én is havazásról és Mikulásról álmodoztam. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...