Translate

2013. június 4., kedd

A tökéletes foltfelismerő öko tisztítószer

A háztartási boltban a következő szövegre bukkantam egy pink flakon elején: Folteltávolító foltkeresővel. Foltkeresővel. Ez a szó valahogy megihletett. :)

Két folt beszélget a mosógépben zötykölődve:
- Te, figyu, az ott egy folt?
- Nem, az egy minta!
- Nem arra gondoltam, azt én is látom. Hanem ott a nyuszi mellett.
- Nem is tudom, én azt egy madárnak látom.
- Madár? Na ne már! Az egy folt pajtikám!
- Szerintem meg egy galamb.
- Áhá, szóval már a fajtáját is meg tudod határozni. Tőlem aztán lehet egy sas is, én akkor sem félek tőle. Komolyan mondom, hogy nekimegyek, és úgy ellátom a baját...
- Szerintem csak egy picit essünk neki. Hátha mégis egy minta és nem folt. Abból baj nem lehet.

A családunkban a foltfelismerő funkciót én töltöm be. Kétség sem férhet hozzá, hogy én amit foltnak titulálok, az bizony folt. Aztán nekiesem. Epeszappannal. Tudom, egy csöppet bizarr elnevezés, de ettől most tekintsünk el. Mert hatásos!

Ez bizony egy cseresznyefolt pajtikáim!
Egy napot érleltem is.
A gyűrődés oka: szennyestartóból kipecázva.
Miután felismertem a foltot, benedvesítettem a területet, majd bekentem az epeszappannal. Beledörzsöltem, felhabosodott. Aztán vártam. Folt még jelen (hiába, nem rögtön az eset után estem neki). Újra megdörzsöltem az anyagot (szappant már nem használtam), majd újabb várakozás. 
Két óra alatt 3-4-szer dörzsöltem, és végül....

... eltűnt. 
Ha rögtön a cseresznyézés után látom el a baját, akkor a történet rövidebb ideig tartott volna. :)
Egyébként ezzel kezelem az ingnyakakat is mosás előtt (bedörzsölöm vele, majd uzsgyi a mosógépbe).
Tökéletes megoldás fű-, zsír-, olaj-, rúzs-, vér és sokféle gyümölcsfoltra.
Tapasztalatom szerint a Müllerben és a DM-ben (200 Ft körül) a legolcsóbb.


Mindenkinek szép napot és jó alkotást kívánok!

10 megjegyzés:

  1. Van a spájzban illen szappan, még bevetésre vár :) Jön a cseresznye és eper és dinnye és...szezon :D
    Gondolom a foltnak voltak epés megjegyzései :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Egyébként te, aki közelebb élsz a gallszappan hazájához, nem tudnád kideríteni, hogy a marha miképpen járul hozzá, hogy epéjét áldozza a foltokért? Vagy végelgyengülésben elhunyt állatok "szervadománya"? :))

      Törlés
    2. Szerintem önként kötelezö jelleggel adják át eme szervüket a kifutón :( De majd megkérdezem az én okos agronómus férjecskémet :)

      Törlés
    3. Még jó, hogy okos férjecskékkel vagyunk körülvéve. :))

      Törlés
    4. Agromókus szerint is ott, a harcmezön vesztik el epéjüket szegény marhák :( (semmi végelgyengülés - de ezt Te is sejtetted!)

      Törlés
    5. Köszi Kinga a választ! No és a férjednek is. Ha már életét áldozza szegény marha a gulyásunkért, még a pörköltszaft eltüntetéséhez is hozzájárul.
      Ja, a lila fajta meg még csokit is ad. :)

      Törlés
  2. nálunk itthon csak "varázs-szappannak" hívjuk
    :D
    és mindig lenni kell itthon DMesnek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Néha azt játszom vele Picinykéimnek, hogy tényleg varázsló vagyok, és voilá, folt volt, folt nincs. Csak varázspálca helyett szappant használok. :D

      Törlés
  3. ha dörzsölöd a színes anyagot, nem fakul ki azon a helyen, ahol a folt volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam eddig nem volt a ruháknál probléma, de egyszer a fotelt ezzel is (mosószappannal keverve) tisztítottam, és az bizony kifakult. De még mindig nem vagyok biztos benne, hogy az epeszappan hibája volt. De azért nem árt biztos, ami biztos alapon színpróbát végezni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...