Translate

2012. november 29., csütörtök

Képkicsinyítés vs. képalkotás

Múlt pénteken az Étkezés és étkező szekrény Kucorgónál bejegyzésemhez szerettem volna a képeket feltölteni, amikor megjelent a következő felirat (most zanzásítom): Az Ön tárhelye betelt, de X dollárért bővítheti. Nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek (ez valószínűleg egy őrült kacaj lett volna). Kiscsetresz azt tanácsolta, hogy kicsinyítsem le a képeimet, Aminál pedig találtam egy bejegyzést, hogy fiktív társszerzővel áthidalható a dolog, de akkor két névvel futna tovább a blog (bár ez is kivédhető). Szóval az előbbi ötlet győzött.
Potom 8-10 órás melóval a tárhelyem töltöttségét 100%-ról 6%-ra csökkentettem. De micsoda "felüdülés" volt ez a munka! Mert hát ki az, aki ne élvezné a képek kicsinyítését? (Én!) Ki az, aki szívesebben csiszolna deszkát 352 darab fotó törlése, majd feltöltése helyett? (Én!) Ki az, aki inkább kalapál, mint 8 órát ül a gép előtt? (Én, én, én!!!)
És miután túléltem ezt a tortúrát, mi történt? Az egyik kedvenc blogger pajtimnak, Laurának szintén betelt a tárja, és ő ezt a problémát cirka tized annyi idő alatt megoldotta mint én (készített is róla egy nagyszerű posztot, ami itt olvasható). Választhattam: vagy szerzek egy kardot, amibe beledőlök, vagy alkotok. A családomra való tekintettel az utóbbit választottam. A vicc az egészben, hogy a projekt is annyi időt vett igénybe mint a tárhelyem szabad területének növelése :)



Most pedig kezdjük az elejéről! Van egy tucat deszkavégünk, melyek a polcok méretre vágása után maradtak. Mostantól mínusz kettő, ugyanis azokat újrahasznosítottam. A két polcot összeillesztettem, majd rájuk merőlegesen 3 db takarólécet ragasztottam fel. A biztonság kedvéért 6 db facsavarral is rögzítettem. Utána alapozó festékkel körben lefestettem.



Tehát az alapunk megvan, mi kell még a képhez?

Egy térkép és rengeteg rajzszög.
És kalapács. 

Utána az térképet felragasztottam a deszkára.



Majd jöhetett a a szöveg átmásolása. A nyomtatónkból kifogyott a festék, de én nagyon akartam haladni. Megoldottam! A monitorra ráhelyeztem egy papírt, és átmásoltam a betűket. Aztán azokat pedig az indigópapír segítségével a térképre.



Utána következett a kalapálás. Itt megjegyezném, hogyha nem dolgozott volna bennem a polcok újrahasznosítása ösztön, akkor vagy hungarocell vagy parafa lett volna az alap. Vagy csak egyszerűen nem rajzszögekkel hanem kalapácsszegekkel kellett volna dolgoznom? :))

Ez 100 db rajzszeg :))

Röpke 8 óra és 800 darab rajzszeg beverése után, enyhe ínhüvelygyulladással a jobb kezemben itt tartottam. És akkor megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy biztos szeretném én szegekkel körberakni a szegélyt? Úgy gondoltam, hogy az túl sok lenne. A rajzszegből sok, a kezemnek meg sokk.



Ezért leoperáltam a szegeket a széléről, majd a likakat fatapasszal eltüntettem.

Egy génmódosított szú megette a szegeket :))

És aztán elérkeztünk a happy end-hez:




Ezt a képet csak azért, hogy lássátok, ezentúl kevesebb fényforrásra lesz szükségünk,
mert világít mint Salamon töke (ezt Ő mondá)

No és akkor most felmerülhet a kedves olvasóban a kérdés, hogy mi az a 4 FŐ? Eredetileg - miután étkezőnkben lett elhelyezve - Teríték 4 FŐre a jelentése. De anyukám összefüggésbe hozta a háttérben látható tengerrel, és a betűk alakja egy vitorlásra emlékezteti, úgyhogy akár lehet egy 4 FŐs tengeri utazás is. Ki mit lát benne? :)

15 megjegyzés:

  1. teljesen jó lett! kivánom, hogy az a 4 FŐ-s tengeri utazás összejöjjön a nyáron (természetesen a blogot Isztria közepén sem elhanyagolva...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mondjuk az a 800 db rajzszeg még így leírva is félelmetes (kezednek Sport-krém?, feketenadálytő kenőcs? a viperamérges is nagyon jó...)

      Törlés
    2. Hááát legfeljebb a magyar tengeren megyünk át komppal :)Ez már egyszer összejött :)).
      A kezem, amióta nem érintkezett rajzszeggel, azóta jobban érzi magát, bár az a viperamérges nagyon jól hangzik :))).

      Törlés
  2. És mi lesz, ha öten lesztek?! :D Vagy akkor legyenek ikrek és már jó is a felirat. :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már azt is elterveztem :)). Szerencsére nem kőbe véstem a feliratot. Bár ha egyszer ikreink születnének, akkor tényleg maradna minden így, mert egy rajzszeg felemeléséhez sem lenne erőm 4 gyerkőc mellett. :)

      Törlés
    2. Azóta többször átszámoltam, hogy ha mondjuk 1 rajzszeghez 10 másodperc kell, akkor az 8000 másodperc... És így tovább... Kitartó vagy!!! :)

      Törlés
    3. És ebben még nincs benne a meggörbült, és ki kell húzni rajzszögek. Ez a kép a "már csak azért is befejezem" kategóriába tartozik :)

      Törlés
  3. Na akkor összeállt a kép térkén ügyben :) Nagyon jó dekoráció! Én is szoktam mondani, hogy van hobbiból kézműveskedek, de nálunk nincsen se fatapasz, se olyan speckó cuccok, amiket Te használsz. Van még hova bővíteni a készletem... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Egyébként rajzszegek kivételével mind maradék anyag, többségében lakásfelújításból. Ő viszont a rajzszegek mennyisége láttán kérdezte, hogy ezentúl annak kereskedelmével szeretnék-e foglalkozni? :))

      Törlés
  4. Engem azért megnyugtat a tény, hogy nem csak én vagyok mániákus kreatív önszivató... :) Viszont cserébe nagyon jól néz ki! Ami Salamon tökét illeti, nyugodtan leírhatod a hasonlatot, ugyanis az nem Salamon férfiassági alkatrészére vonatkozik, hanem egy ártatlan töklámpásra, mellyel a visegrádi vár tornyába zárt Salamon királyt jelezte, hogy még él... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy az ökörhólyagra utal. Gondolkoztam is, hogy kiírom, csak féltem, hátha mások félreértik. Egyébként éljenek az önszívatók! :)

      Törlés
  5. Ez nagyon ötletes! Én egyből egy meglepi nyaralás "közlésére" gondoltam. Szuper!

    VálaszTörlés
  6. Szia "Kucorgó anyámkája"!

    Ma találtam rá a blogodra, az ékszertartós poszt révén. Már nem az első bejegyzésedet olvasom el, tetszenek az ötleteid és a stílus, amivel tálalod. Ez a kép is nagyszerű! Könyvjelzőztem a blogot, meg minden. Még visszatérek inspirálódni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Puprle Ragdoll!

      Nagyon örülök Neked! Térj vissza minél gyakrabban, és ha bármi kérdésed vagy észrevételed lenne valamelyik posztommal kapcsolatban, akkor csak írj!
      Tényleg annyira örülök a kommentednek! Jól indult a napom! :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...