Translate

2012. szeptember 24., hétfő

Csík, csík, csík még mindig

Magával ragadott, beférkőzött az agyamba, és engedelmeskednem kell neki.
Nem tudok másra gondolni, csak rá!
Újra és újra látnom kell őt: reggel, délben és este, és sokszor más napszakban is.
Úgy érzem, hogy teljes mértékben eluralkodott rajtam, de nem tudok ellene semmit sem tenni.
Leigázott!
Szeretem!
Szenvedélyesen szeretem!

Ezt a szakirodalom függőségnek nevezné?

"Pszichológiai értelemben véve a kóros szenvedély azt jelenti, hogy egy a hétköznapokban elterjedt és normálisnak vagy csak enyhén deviánsnak látszó viselkedésmód mintegy elszabadul, dominánssá válik." /forrás: Wikipedia

Oké, vállalom, K. a. vagyok, csíkos fal függő! A csíkok festése, mely eddig csak enyhén deviánsnak látszó viselkedésmód volt nálam, a múlt hét során elszabadult és dominánssá vált:

"Legjobban azt szeretem, ahogy lehúzom a festőszalagot, és élessé válik a két csík közötti vonal. Előtte izgalommal vegyes várakozással tekintek rá, hogy a maszkoló nem tépi-e fel az alatta lévő festékréteget, vagy nem folyik-e meg a frissen festett rész. Azt hiszem, ezt a tevékenységet még a glettelésnél is jobban szeretem" :))

Az egész csík-mániám azzal kezdődött, hogy megláttam ezt a képet:

forrás
Aztán teljesen másmilyenhez lyukadtam ki festőhengerrel a kezemben :)

A csíkos fal leírása itt olvasható.


Az étkezőasztalnál szerencsére a helyem pont a fallal szemben van. Ennél az oknál fogva a csíkokon kívül a másik szenvedélyemre, a családomra is kilátás nyílik:



Igen, egy csöppet viharverten állnak ott a fényképek. És nem gondoljátok, hogy egy kissé sok helyet vesznek el a csíkos fal látványából? Mert nekem ez volt a véleményem, de hát mint kiderült, az eddig csak enyhén deviánsnak látszó viselkedésmód nálam dominánssá vált. Persze a másik szenvedélyemet (a családom) nem tudta legyőzni, mindenesetre kompromisszumra jutottak. Íme az eredménye:



Az elkészítése eléggé hosszadalmas volt, innen is látszik, hogy nem vagyok százas.
Lássuk a lépéseket:


1. Leszedtem a keretek farostlemez hátulját, melyeket apró lyukak borítottak a másik oldalán található rögzítők miatt. Fatapasz és spakli segítségével eltüntettem ezeket:


Maximálisan elhasználtam a fatapaszt. Ezek a tubusa maradványai :)


2. Száradás után lecsiszoltam az esetlegesen kipúposodó tapasz-pamacsokat:

Kész is van az absztrakt alkotás.
Darabja megfizethetetlen :)

3. Lefestettem a falon látható krémszínnel az összes keret hátulját:



4. Mindegyiket visszatettem a helyére, hogy aztán bejelöljem a csíkokat. Csak az egyik felén, kb. 1cm hosszan húztam meg a vonalat, majd a falról levéve vonalzó segítségével pontos méretek vétele után folytattam. Mindegyikre ráírtam halványan, hogy melyik színnel kell majd festeni:

Ezen elvileg a ceruzával jelölt csíkot lehet látni. 

5. Utána következett a festés, melyhez festőszalagot és 10 cm széles festőhengert használtam. Vigyázni kell, hogy a maszkolót még azelőtt el kell távolítani, mielőtt teljesen megszáradna a festék. 




6. Végül teljes száradás után, a digitális fényképezés korszakából származó fényképeket kétoldalú ragasztóval, míg a régebbieket fotósarokkal rögzítettem. Most pedig ez a látvány tárul elém az étkezések és általában a nap 18 órájában :))





16 megjegyzés:

  1. ja, én azt hittem, a csíkos háttérhez kell a nyomtató...:DDD
    ismétlem magam, nagyon szuper lett! és a fényképek is.
    az absztrakt látvány is ütős lenne, ha nem barna lenne a háttér a lapokon. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi ismét! Az absztrakt képek egyébként kék vagy zöld háttérrel valószínűleg eladhatók lennének :D.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Én is aláírnám a petíciót. Van, hogy háromszor is be kell ütnöm, mire elfogadja :)

      Törlés
  3. Zseniális megoldás! Nagyon jól néz ki! Gratulálok az ötlethez és a kivitelezéshez is.
    Ui. az ellenőrző kódot ki lehet kapcsolni: irányítópult - beállítások - bejegyzések és megjegyzések - szóellenőrzés megjelenítése
    Én már megtettem magamnál:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Adél, nagyon örvendek, hogy tetszik :) És örök hála az ellenőrző kód kikapcsolásához vezető iránymutatásért is.

      Törlés
  4. Első ránézésre azt hittem, hogy egyszerűen nem tetted fel a keretek hátlapját, a képek pedig a falon vannak. :) Persze így lényegesen munkásabb, és izgalmasabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy is macerás lett volna, mert az akasztók a képkeret hátulján vannak, így magára a keretre kellett volna felfúrni valami rögzítőt. Tényleg eléggé munkás volt. de inkább csak a tapaszolós és csiszolós rész. Mindenesetre tényleg izgalmasabb :))

      Törlés
  5. Ez valami eszméletlen jó lett! Nem kis munka, de megérte (szerintem is :)). Éljenek a csíkok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy tetszik! No és éljenek a csíkok! :))

      Törlés
  6. Jajajajaj nagyon jó!!!!! Minden!!!!

    VálaszTörlés
  7. Azt hittem, hogy lecsertélted a képkeretek hátulját üvegre, vagy plexire! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az úgy túl egyszerű lett volna! :)) De egyébként a hátulján van az akasztó is, úgyhogy csak így tudtam megcsinálni.

      Törlés
  8. Hát ez nagyon szuper lett! Ennyi precízség és türelem... De megérte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Egyébként macerásabbnak néz ki, mint amennyire az igazából. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...