Translate

2012. szeptember 12., szerda

Higiénikus ember, avagy a mellékhelyiség tisztítása

Amikor nyilvános mellékhelyiséget kell meglátogatnom, mindig csak ezt a KFT szerzeményt dúdolgatom. Tudom, egy kissé pihent számnak számít, de valószínűleg pont azért szeretem :)




Akinek nincs ideje végighallgatni a dalt, annak itt a tanulság része:

Én higiénikus ember vagyok,
Én higiénikus ember vagyok.
Higiénikus ember vagyok,
Én higiénikus ember vagyok.

Vécépapírral letörlöm,
Amit magam után hagyok.
Ámde hol van a wc-papír,
Üres a tartó, hol a papír?
Na, jól van, itt van a PZS nálam,
Hozott anyagból dolgozok bátran.
Saját kezemmel pucolom a vécét,
Azaz csak a vécé ülőkéjét.
Na, ezt se csinálnák sokan utánam,
Na, ezt se csinálnák sokan utánam,
Na ezt se csinálnák sokan utánam.

Most pedig jöjjön egy pár recept, ha nem is a nyilvános WC-k takarításához, de az otthoniakhoz mindenképp (az első hét módszer PraktiKatától származik):  



  • 1. módszer: Szórd be vastagon szódabikarbónával a vécécsésze peremét és belsejét. Csepegtess a mély részbe pár csepp folyékony szappant is, hagyd állni pár percet, majd vécékefével tisztítsd ki és öblítsd le. A peremet dörzsöld meg nedves ruhával. Mosd ezt ki és dörzsöld át megint.
  • 2. módszer: 10 dkg bóraxszal (patikában kapható) szórd be a vécécsészét egy éjszakára. A belsejébe önts fél dl 10%-os ecetet is, majd súrold át a kagylót. Viselj gumikesztyűt, mert a bórax erős szer.
  • 3. módszer: 1 liter olcsó kóla és két evőkanál 10%-os ecet keverékével öntsd le a vécécsészét és keféld át jól. Reggel az átkefélési metódust ismételd meg.
  • 4. módszer (gyors): keverd el egy citrom levét annyi bóraxszal, hogy krémszerű végterméket kapj. Viselj gumikesztyűt. A pasztával kend be a kagylón lévő foltokat, majd 15 perc elteltével súrold át és öblítsd le a felületet.
  • 5. módszer: 2 dl 20%-os ecettel dörzsöld át erősen a vécécsésze felületét, hagyd állni 1-2 órát, ezután súrold át.
  • 6. módszer: poríts 5 db C-vitamin-tablettát és ezzel súrold át a kagylót. Még ne öblítsd le. Hagyd hatni az aszkorbinsavat 1-2 órán át, és súrold át megint.
  • 7. módszer: dobj 2 Alka-Seltzer pezsgőtablettát (patikában kapható) a csészében lévő vízbe. Kb. negyedóra alatt rendesen feloldódik. Ezzel súrold át a kagylót. Hagyd hatni 30 percen keresztül, súrold át másodszorra is, s öblítsd le a vécét.
  • 8. módszer: szinte újjávarázsolja a WC-kagylót, ha citromsavat szórunk bele (a lefolyó részbe egyaránt), és egy éjszakát állni hagyjuk. Másnapra a vízkőnek és barnás elszíneződéseknek nyoma sem lesz. 
  • 4 megjegyzés:

    1. jajistenem, ezek annyira pihentek :DDD
      nekem ez a kedvencem tőlük:

      http://www.youtube.com/watch?v=E7UEOzta3Nw

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Ez is baromi jó szám, nekem is van még egy jópár kedvenc tőlük :))

        Törlés
    2. Én a citromsavra "esküszöm", a vízforralóm annyira, de annyira szép lesz tőle, hogy csak na ... sokkal kellemesebb vele dolgozni, mint az ecettel

      VálaszTörlés

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...