Translate

2013. április 4., csütörtök

Szemezgető: magyar alkotók portékái

Kék

A mai naptól egy új, havonta jelentkező rovatot szeretnék indítani a fenti címmel. Csak hogy egy kicsit én is hozzájárulhassak a magyar alkotók népszerűsítéséhez. Mert vannak közöttük jók. Nagyon jók.

Az április központi témája pedig a kék lesz. Hogy miért? Abból az egyszerű okból kifolyólag, mert ez a kedvenc színem. Nem tudom, hogy pontosan mikor alakult ki ez a vonzalom, de abban biztos vagyok, hogy gimnáziumi éveim alatt a függönyön keresztül a ruházatomig már mindenem eme színben pompázott. Persze az évek folyamán a szivárvány más árnyalatai is felütötték fejüket, de életemben a konstans szín a kék maradt.

"A szépség megérint. Nem arra inspirál, hogy megfeledkezz magadról, épp ellenkezőleg. (...) Összeköt a mindenséggel, elgondolkodtat, hogy milyen csodálatos is együtt létezni az emelkedett dolgokkal. Mint például egy napfelkelte, a tiszta kék ég, egy különleges üvegdarab. És hirtelen (...), hirtelen mintha megvilágosodnál, hogy a világban sokkal több van, mint te magad, a terveid, a lényeged." /Justina Chen Headley/



\"Ártatlanság\" - Vászonkép galéria, Képzőművészet , Otthon, lakberendezés, Dekoráció, Fotográfia, Vigyen különleges vizuális élményt otthonába!

Alkotásaimat különleges és egyben a természetből ihle..., Meska
Ha már április, akkor illendően ezzel a képpel kezdek. Mert szerintem gyönyörű. Különösen tetszik a fa hatású alaptextúra.
Fa elől, fa hátul, és a csalóka napfény :) 
És azok a sárga virágok, melyek látványára már élőben is annyira vágyom!
 A képet Rudolf festette, és az alábbi linken részletesebben is megtekinthető.


kék indás díszpárna, Otthon, lakberendezés, Dekoráció, Lakástextil, Egyedi, kibomborodó virágmotívumos, strapabíró díszpárnahuzat. Minden varrott szél eltisztázott, az ..., Meska
Bevallom, órákat hezitáltam azon, hogy melyik Lamoppe párnát válasszam. Szívem szerint az összeset. Aztán végül csukott szemmel böktem. Ez volt az ujjam alatt! :)
Megsúgom, az illető nem csak a varráshoz ért, de - többek között - a lestrapált komódok felújításához is (a Sublóton ti is megszemlélhetitek, hogy nem csak a levegőbe beszélek)


Kézzel készült archaikus csempe - \"Provence\", Otthon, lakberendezés, Konyhafelszerelés, Képzőművészet , Dekoráció, Teljes egészében egyedileg kézzel készített csempék. Nincs két egyforma darab. Az ár egy darabra von..., Meska
Bárcsak évekkel ezelőtt rátaláltam volna Csodakonyha portékáira! Akkor valószínűleg ez a csodaszép csempe borítaná a konyhánk falának egy részét. Akkoriban annyira elkeseredtem - nem találtam még csak hasonlót sem -, hogy végül a csempe helyett teljesen másnál kötöttünk ki. 



háziáldás kék szív, Dekoráció, Kép, Karácsonyi, adventi apróságok, Ünnepi dekoráció, Agyag lapból nyujtottam ezt a falidíszt, kék mázba mártottam. A két kicsi galamb a szelídséget, és a..., Meska
Nem indulna szebben a napunk, ha reggelente az ajtón kilépve ezt olvasnánk
Már pusztán az elkészítésének leírása is olyan dallamos: agyagból nyújtottam, kék mázba mártottam....
No és a készítőjének neve: Tündérkert
Hát nem meseszerű az egész?



Kékes Rongyszőnyeg, Otthon, lakberendezés, Lakástextil, MINTADARAB - ötletadónak...
Finom vászoncsíkokból szőtt kékes árnyalatú rongyszőnyeg ( a \"duplás\" ..., Meska
Kék árnyalatok szövevényének tengere. Ez a szőnyeg előhozta poétikus énemet. :)
Kedves Erika! A végén még költőt szősz belőlem.



ábrándozva, Dekoráció, Baba-mama-gyerek, Otthon, lakberendezés, Gyerekszoba, egyedi, kezzel festett fali dekoracio.
hatul akasztoval.
kb 30x24cm es 5cm mely., Meska
Ez a leányzó lehetnék akár én is ifjúságom hajnalán, derekán és még a végén is: bekucorodva, álmodozva, sok könyvet olvasva. Akár róluk, az alkotókról is: Fanyuvasztóról és Fanyuvasztó néniről, és az ő mesés világukról.



Éjjel a konyhában, Képzőművészet , Otthon, lakberendezés, Dekoráció, Illusztráció, 25x25 cm-es print fehér passpartout-val 250 g/m2-es matt műnyomópapíron.
, Meska
Jaj Cicókám! Hiába nézel így rám, és bizonygatod, hogy nemcsak éjjel (mint ahogy a kép címe mondja), de nappal is édesen bámulnál rám a konyhánk faláról, akkor sem lehet. Nincs hely (meg tej). Pedig annyira tetszel nekem!
Ráadásul rajtad kívül Schalle kézműves boltjának még számtalan darabja rabul ejtett. 



Autós babzsákpuff, Baba-mama-gyerek, Gyerekbútor, Szék, fotel, Gyerekszoba, Ezt a kékeszöld, többféle autós mintával készült retros ülőpuffot kisebbeknek és nagyobbaknak egyará..., Meska
Valószínűleg a puff láttán csak ennyit mondanának Picinykéim: Zsupsz! és Hupsz! és már vetődnének is rá. :)
Pindurdesign ért hozzá, hogy látványnak se legyen utolsó. 



Együtt mókásabb!- Elefántok, Baba-mama-gyerek, Játék, Otthon, lakberendezés, Játékfigura, Filc anyagból készültek, ezek a saját tervezésű, kézzel készített bájos elefántok. Mókás játék kicsi..., Meska
Ha megkérdeznénk szúrópróbaszerűen pár embert az utcán, hogy mi a véleményük eme lényekről, akkor a válasz nagy valószínűség szerint a cuki szó lenne. Mert kétség sem férhet hozzá, ezek bizony cukik. Ahogy egymás mellett bandukolnak, vagy épp összebújnak...
Mert együtt mókásabb! :)
Ezek az aprólékosan kidolgozott elefántok pedig Jam keze munkáját dicsérik.


A kék részekre kattintva átirányítja az olvasót az alkotók Meska oldalára. Mindenki szemezgessen kedvére!


Ui.: Nagyobbik Picinykém véleményét is kikértem az adott tárgyakkal kapcsolatban. Válasza: "Tetszenek, mert kékek!". Nem tudom, hogy létezik-e kék gén, de ha igen, akkor a továbbörökítés megtörtént. :) 

13 megjegyzés:

  1. Az én kedvenc színem is a kék. Ennek egyszerű oka van, ez a legkirályabb szín a világon. ;)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Annyira gyönyörűek az illusztrációi, hogy biztos még szerepelni fog a blogon. :)

      Törlés
    2. Azt is orommel veszem majd :) es koszonom a dicsero szot is. nagyon kedves Toled :)

      Törlés
  3. Á, nem gondoltam volna, hogy a kék a kedvenc színed... Se a konyha csíkozása, sem az egyéb tárgyak díszítése sem utal erre :)

    Az elefántok nagyon aranyosak, de a többi dolog is tetszik! Nekem is volt kék korszakom, most folyton lila van rajtam. Ki érti ezt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. He-he! Pedig próbáltam titkolni. Másik kedvenc szín, na, kitalálod? :))
      Egyébként nekem meg volt lila korszakom egy pár éve ruházati szinten. Tudod, Picasso-nak is volt kék korszaka, rózsaszín....

      Törlés
    2. Mintha zölddel társítanád. De lehet, rosszul emlékszem... :)

      Törlés
    3. Hiába, még az emlékezeted is jó. Az lesz a következő szín a Szemezgetőben. :))

      Törlés
  4. Ők nekem is nagy kedvenceim, megtiszteltetés, hogy beválasztottál :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...